Over ons

Dr2 Events & Campaigns ontwikkelt, begeleidt, regisseert en produceert evenementen en campagnes als onderdeel van de communicatiestrategie. Ons hart gaat sneller kloppen als we hierbij ook een maatschappelijke bijdrage kunnen leveren. De juiste boodschap overbrengen bij de doelgroep, op een zo effectief mogelijke manier, daar gaat het ons om.

Wij onderscheiden ons door onze brede kennis en ervaring als het gaat om live communicatie. Met elkaar in gesprek gaan, kennis uitwisselen en van elkaar leren. Dat is de sleutel tot succes. De samenwerking met strategisch adviseurs van Dröge & van Drimmelen zorgt ervoor dat de evenementen ook echt bijdragen aan de visie van de opdrachtgever.

Onze ervaren projectmanagers zorgen voor de perfecte uitvoering van jouw evenement zodat jij je zonder zorgen kunt richten op het contact met de genodigden.

 

Coca-Cola OPEN, bekroond met een Gouden Giraffe Award

Een van de duurzame events die Dr2 Events & Campaigns heeft georganiseerd is Coca-Cola OPEN. Dit is een voorbeeld van een live-communicatie event waarmee een maatschappelijke bijdrage is geleverd.

Het event draaide om het door Coca-Cola gelanceerde duurzaamheidsplan ‘This Is Forward’. Hierin staan de duurzaamheidsdoelstellingen voor 2025. Coca-Cola wilde dit plan onder de aandacht brengen van haar stakeholders door op verschillende niveaus, met stakeholders, klanten en eigen medewerkers in gesprek te gaan.

Op basis hiervan hebben wij een concept bedacht van meerdere kleine sessies, in een vertrouwde setting, waar mensen open en transparant met elkaar in gesprek kunnen gaan. Dat concept heeft geresulteerd in: OPEN! Tijdens OPEN 2017 zijn gedurende ruim een maand in particuliere lofts in Den Haag, Amsterdam, Rotterdam en Den Bosch zeventig sessies voor verschillende stakeholders georganiseerd.

De onderwerpen uit ‘This Is Forward’ zoals duurzaam transport, hergebruik van verpakkingen, gezondheid, vitaliteit kwamen terug in het concept van OPEN. Tot in detail. Zo zijn er per stad en per sessie andere onderwerpen uit het plan besproken. Het duurzaamheidsconcept was niet alleen terug te vinden in de inhoudelijke sessies maar is doorgevoerd in alle aspecten van OPEN; van de inrichting, de catering en het vervoer tot de inzet van mensen.

Qua vorm is het onderscheidend omdat wij niet hebben ingezet op de gebruikelijke congreslocaties. Wij kozen voor echte huizen, van echte mensen. Met eigen items en eigen meubilair om zo een Coca-Cola beleving neer te zetten. Deze keuze maakte het concept uniek.

Met Coca-Cola OPEN hebben wij de Gouden Giraffe gewonnen. OPEN werd door het publiek beoordeeld als het meest innovatieve event van het jaar.