Opdrachten

Coca-Cola OPEN 2018

In het door Coca-Cola gelanceerde duurzaamheidsplan ‘This Is Forward’ staan de duurzaamheidsdoelstellingen voor 2025. Coca-Cola wilde dit plan onder de aandacht brengen van haar stakeholders door op verschillende niveaus, met stakeholders, klanten en eigen medewerkers in gesprek te gaan.

Op basis van deze wensen hebben wij een concept bedacht van meerdere kleine sessies, in een vertrouwde setting, waar mensen open en transparant met elkaar in gesprek kunnen gaan. Dat concept heeft geresulteerd in: OPEN! Inmiddels zijn er twee succesvolle edities georganiseerd.

Tijdens de tweede editie die in november 2018 plaats vond, kozen wij voor een andere insteek dan in 2017. In plaats van naar stakeholders toegaan op locaties in verschillende steden, ging Coca-Cola het gesprek aan op één locatie, het Nhow in Rotterdam. In een intieme setting werden gedurende twee weken 30 verschillende sessies georganiseerd. Ook hier ging het, net als tijdens de editie in 2017, over onderwerpen uit het duurzaamheidsplan ‘This is Forward’.

Verschillende gasten gingen met elkaar in gesprek aan de interactieve gesprekstafel. Tijdens deze editie was er meer ruimte voor ‘publiek’. Genodigden die niet aan tafel meediscussieerden maar het gesprek vanaf de zijlijn volgden en vragen stelden. De styling van de locatie was opnieuw gebaseerd op het duurzaamheidsconcept. We hebben veel gebruik gemaakt van duurzame en natuurlijke materialen zoals hout en groen. Ook de cateringkeuzes zijn geënt op dit duurzaamheidsplan.