Opdrachten

OPEN – Coca-Cola European Partners

Met het ambitieuze duurzaamheidsplan ‘This Is Forward’ wilde Coca-Cola de dialoog aangaan met stakeholders, klanten en eigen medewerkers in een vertrouwde setting. Dr2 Events & Campaigns ontwikkelde hiervoor het concept OPEN, waarbij deelnemers in een persoonlijke en open omgeving in kleine groepen het gesprek konden aangaan over duurzaamheid, hergebruik, inclusie en verpakkingen. In de eerste editie zijn de verschillende locaties geheel ondergedompeld in de wereld van Coca-Cola. De interactieve tafel stond centraal en gaf ondersteuning aan de gesprekken met films, verhalen en stellingen. De omvang en impact was onderscheidend omdat gedurende meerdere aaneengesloten weken gemiddeld drie sessies per dag werden georganiseerd. Dit zorgde voor een bijzonder intens en omvangrijk project. Het concept werd ontwikkeld in 2017 en is in 2018 en 2019 verder uitgebouwd. In 2019 heeft Coca-Cola besloten om de mensen bij Coca-Cola ‘thuis’ uit te nodigen. Hiervoor werd een grootschalige verbouwing gedaan om iedereen comfortabel en in passende sfeer te kunnen ontvangen. Tevens zijn er consumentendagen toegevoegd aan de stakeholdersdagen.

Dr2 Events & Campaigns heeft voor dit project de Gouden Giraffe 2017 publieksprijs gewonnen voor meest innovatieve evenement. Dr2 Events & Campaigns heeft het concept ontwikkeld en was verantwoordelijk voor de totale uitvoer. Van ondersteuning op inhoudelijk vlak tot aan de aansturing van de verbouwing in 2019.

  • Soort evenement: Stakeholdersevent en open huis (2019)
  • Periode evenement: 2017: zes weken, 2018: drie weken, 2019: vier weken
  • Locatie:
    2017: Particuliere huizen in Den Bosch, Rotterdam, Den Haag, Amsterdam
    2018: NHOW Hotel, Rotterdam
    2019: Coca-Cola fabriek, Dongen
  • Doelgroep: Klanten, maatschappelijke partners en critici. In 2019 zijn hier consumenten aan toegevoegd.